کریستال فن کار بدون کولر

برای ظرفیت های 9000 و 12000 کولر گازی از مدل کریستالی پنکه کولر گازی استفاده می شود. برای ظرفیت های معادل 18 هزار و 24 هزار به دلیل شباهت های ابعاد یونیت داخلی از همان کریستال فن استفاده می شود. ظرفیت های 30000 و 36000 BTU نیز با توجه به اینکه از نظر واحد داخلی و ظرفیت با هم تفاوت چشمگیری دارند، نوع کریستال به کار رفته در هر کدام نیز متفاوت است.

آموزش تعویض کریستال فن کولر گازی

گاهی اوقات یونیت اسپلیت AC داخلی هنگام کار یا تازه راه اندازی شروع به ایجاد صدای زیادی می کند. مشکل در واقع کوچک است، بنابراین نگران نباشید. در این حالت فن اسپلیت داخلی دچار مشکل می شود. نقص در فن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. زیرا می تواند به موتور نیز سرایت کند.

هنگام تعویض بلور فن کولر گازی، تکنسین به سادگی یونیت داخلی را جدا کرده و فن را تعویض می کند. در برخی موارد صدا به دلیل تجمع گرد و غبار و کثیفی روی فن است که باعث ایجاد لرزش می شود. برداشتن و تمیز کردن فن باید با دقت انجام شود. برای انجام این کار، با باز کردن پیچ ها، واحد تهویه مطبوع فن داخلی را جدا کنید. سپس فن کویل کولر را جدا کنید.
این یک بحث قدیمی است: آیا روشن کردن فن دمنده در خانه شما بدون روشن کردن خود کولر مفید است؟ اگرچه ممکن است منطقی باشد زیرا به گردش و گرفتگی هوا کمک می کند، اما در نهایت ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

کریستال خنک کننده فن چگونه کار می کند؟

در داخل کولر گازی شما چیزی به نام "دمنده" یا فن کریستالی وجود دارد. هدف اصلی این فن مکش هوای خنک شده داخل مبدل از طریق یک سری مجراها در سراسر خانه است. بسیاری از آنها این روزها بسیار کارآمد هستند و در توزیع هوا کار بسیار خوبی انجام می دهند. بنابراین منطقی است که مردم فقط زمانی که هوا گرم می شود آنها را روشن کنند تا بتوانند بدون هزینه اضافی از آنها لذت ببرند.

 

کریستال فن کار بدون کولر

کارکردن کریستال فن بدون کولر فقط در شرایط خاص و برای مدت کوتاهی امکان پذیر است. حقیقت این است که مجرای شما زمانی گرم می شود که هوای بیرون واقعا گرم است. این امر به ویژه در اتاق های زیر شیروانی یا انبارها صادق است. مهم نیست که چقدر خوب عایق شده است، گرما وارد می شود. به این معنی که وقتی فن را روشن می کنید و اجازه می دهید کار کند، تنها کاری که انجام می دهید این است که هوای گرم را در اطراف خانه به گردش درآورید. با این حال، هوای داخل کانال ها ممکن است در وهله اول گرمتر از هوای خانه شما باشد.

روش های استفاده بهینه از کریستال فن کولر گازی

در صورت تمایل بهتر است برای حفظ راحتی و بهبود عملکرد کولر، پنکه خانگی را مدتی روشن کنید. اگر هوای بیرون ابری و نسبتاً خنک است اما در خانه احساس خفگی می کنید، روشن کردن فن برای یک ساعت یا بیشتر می تواند کمک کننده باشد. اگر نمی خواهید همیشه فن را روشن و خاموش کنید، فناوری های جدیدی وجود دارد که به شما اجازه می دهد فن دمنده را طوری برنامه ریزی کنید که هر ساعت 10 تا 15 دقیقه کار کند.

خنک کننده فن کریستالی

عدم مراقبت مناسب از کولر گازی می تواند هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که فن ها پس از مدتی باید کاملا تمیز شوند. بهتر است برای تمیز کردن، تعویض یا تعمیر کریستال های فن گاز از متخصص کمک بگیرید.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: